زیر صفر SubZero

رازهای موفقیت Life Style

زیر صفر SubZero

رازهای موفقیت Life Style

خبری غزه: تلفات سنگین در یک مدرسه

پیشروی ارتش اسرائیل؛ تلفات سنگین در یک مدرسه

در حالی که بیش از ۴۰ نفر بر اثر حمله اسرائیل به یک مدرسه تحت پوشش سازمان ملل، در اردوگاه پناهندگان «جبلیه»، در شمال نوار غزه کشته شدند، اسرائیل می گوید «نیروهای حماس در این مدرسه پناه گرفته بودند.»

به گزارش خبرگزاری آلمان، ساکنان این اردوگاه پیشتر گفته بودند که نیروهای حماس از نزدیکی این مدرسه به سربازان اسرائیلی شلیک کرد ه اند ولی نه از داخل آن.

صلیب سرخ نیز در مورد وضعیت بحرانی غزه هشدار داده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، پیر کراهنبول، مدیر صلیب سرخ  در نوار غزه اعلام کرد که «بدون هیچ شکی غزه با یک فاجعه تمام عیار روبروست.»

مقامات پزشکی فلسطینی نیز اعلام کردند که بیمارستان‌های غزه با کمبود شدید دارو و وسایل پزشکی روبه‌روست و غزه با بحران انسانی مواجه است.  

منابع پزشکی فلسطینی همچنین اعلام کردند که  حدود ۶۰۰  نفر تاکنون در نوار غزه کشته شده و بیش از سه هزار نفر زخمی شده اند. سازمان ملل می گوید که یک سوم کشته شدگان غیر نظامی بوده اند.   

عملیات نظامی نیروهای اسرائیلی روز سه شنبه ادامه یافته و نیروهای اسرائیل دامنه عملیات خود را در نوار غزه، به شهر خان یونس در جنوب نوار غزه گسترش دادند.

مقامات اسرائیلی اعلام کردند که «سه سرباز اسرائیلی  نیز روز دوشنبه بر اثر شلیک اشتباهی یک تانک اسرائیلی  کشته شدند» و به این ترتیب شمار سربازان کشته شده اسرائیلی به هشت نفر رسید.

اسرائیل همچنین  اعلام کرده  که از توانائی حماس برای پرتاب راکت به میزان زیادی کاسته شده است. 

شرایط اسرائیل برای آتش بس

به گزارش خبرگزاری آلمان اهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل روز سه شنبه اعلام کرد در صورتی که پرتاب موشک به اسرائیل را متوقف کند و دست از قاچاق اسلحه از مصر به نوار غزه دست بردارد، آتش بس امکان پذیر است.

آقای اولمرت افزود که وی می دانسته که عملیات غزه به داخل خاک اسرائیل موجب اعتراض جامعه بین المللی می شود ولی پرتاب موشک به اسرائیل دیگر قابل تحمل نبود.

در همین حال نیکلا سرکوزی، رئیس جمهوری  فرانسه روز سه شنبه در دیدار با بشاراسد رئیس جمهوری  سوریه در دمشق گفت: این با سوریه است که طرف های ذینفع  در درگیری های جاری، بویژه حماس را برای بازگشت آرامش به منطقه زیر فشار بگذارد. نیکلا سرکوزی افزود که سوریه باید حماس را متقاعد کند که عقلانیت، صلح و آشتی را برگزیند. 

پیشتر مارک رگو، سخنگوی نخست وزیر اسرائیل، اهود اولمرت، گفت: «جلوگیری از تجهیز دوباره حماس برای برقراری هر گونه آرامش اساسی و لازم است.»

از سوی دیگر سخنگوی  وزارت خارجه اسرائیل روز سه شنبه بار دیگر تاکید کرد که اسرائیل  تنها زمانی با  آتش بس موافقت خواهد کرد که مطمئن شود  که  با  با برقراری آن، «یک هفته یا یک ماه دیگر» باردیگر حماس شروع به پرتاب راکت به داخل این کشور  نمی کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد